"Kajko i Kokosz" to absolutna klasyka polskiego komiksu, na której wychowały się całe pokolenia czytelników. Para wojów, towarzyszący im smok Miluś, kasztelan Mirmił, jego małżonka Lubawa, czarownica Jaga – to postaci, które stały się żelaznym kanonem nadwiślańskiej popkultury. Dzisiaj otrzymały nowe życie dzięki serialowi animowanemu. Porozmawiamy z reżyserem (a przy okazji również legendą polskiego komiksu) Michałem Śledzińskim oraz producentką liniową Małgorzatą Badowiec.

Absolwentka wydziału Organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, doświadczenie zdobywała między innymi w Agora S.A., jednej z pierwszych polskich platform VOD iplex.pl oraz w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej. 

W EGoFILM pracuje przy produkcjach filmów i seriali animowanych skierowanych do najmłodszych widzów takich jak Kicia Kocia, Wiking Tappi, Żubr Pompik, Wielka Księga Uczuć czy Ryjówka Przeznaczenia oraz przy licznych krótkometrażowych filmach artystycznych, teledyskach i spotach komercyjnych m.in. dla BBC. Obecnie jako producentka liniowa odpowiada za przebieg i realizację serialu Kajko i Kokosz dla Netflix.

Michał „Śledziu” Śledziński

scenarzysta, rysownik, reżyser, twórca komiksów (m. in. serie "Osiedle Swoboda",  "Czerwony Pingwin musi umrzeć!" ). Współtworzył i był redaktorem naczelnym magazynów komiksowych "Produkt" i "P-Lux". Współautor kilkunastu antologii komiksowych. Reżyseruje (seriale animowane "Kacperiada", "Kajko i Kokosz"), tworzy storyboardy, animatiki, oprawę plastyczną pełnometrażowych filmów (np. "Diplodok"). Zajmuje się również konsultacjami scenariuszowymi. Współpracował przy produkcji seriali TV "Portrety wojenne" oraz "Tymek i Mistrz".


Rozmowę z gościem poprowadzi Paweł Schreiber

adiunkt w Katedrze Filologii Angielskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, specjalista w zakresie współczesnego dramatu brytyjskiego. Krytyk teatralny („Teatr", „Didaskalia"). Współtwórca bloga jawnesny.pl, zajmującego się problematyką gier wideo i ich związków z pozostałymi gałęziami kultury. Współautor programu specjalizacji GAMEDEC-badanie i projektowanie gier na UKW. O grach pisywał m.in. w „Przekroju", „Didaskaliach", „Chimerze" i „Dzienniku Gazecie Prawnej", obecnie recenzent miesięcznika "Pixel”. 

UWAGA!

Każdy, kto w czasie festiwalu, czyli między 18 a 24 kwietnia 2021, założy nowe konto na www.shop.pixel-magazine.com, otrzyma gratis najnowszy numer magazynu Pixel, 68 (4/2021).